המדריך להסרת קרציות בשמונה צעדים קליםם

מצאתי על הכלב שלי קרציה!! איייכס!!!

הסרת קרציה צריכה להתבצע כמה שיותר מהר. קרציות הן יצורים שניזונים מדם ולכן עלולות להעביר מחלות הנישאות בדם מבעל חיים אחד למשנהו וגם לבני אדם. יש להסירן  ברגע שמגלים אותן. ככל שמסירים את הקרצייה מהר יותר כך מקטינים את הסיכוי להעברת מחלות.

 האינטרנט מלא במידע על הדרכים להסרת קרציות ,חלקו אמין ומדויק  אך חלקו שגוי . כדאי תמיד לבדוק את מקור העצה לפני שפועלים לפיה.

הסרת קרציה בדרך הנכונה

אם מצאתם קרציות בודדות, להסיר אותן זו משימה קלה יחסית:

1. עטו כפפות

2. טפטפו טיפה של אלכוהול לחיטוי על הנשיכה של הקרצייה

3. השתמשו בפינטצה או במלקחיים קטנים

4. נסו למקם את הפינצטה או המלקחיים היכן שצריך היה להיות צוואר הקרצייה

5. הסירו את הקרצייה לאט וביציבות (אל תמשכו מהר ואל תלחצו עליה) והשתדלו לתלוש אותה כשהיא שלמה

6. אל תלחצו אם חלקים מהקרציה נשארים בפצע

7. טפטפו מעט אלכוהול על הפצע שנותר

8. הדיחו את הקרצייה באסלה או ארזו אותה בשקית אטומה וזרקו לפח

לאחר הסרת הקרציות, אם מופיעים סימנים  כמו אפאתיות או אובדן תיאבון במשך מספר ימים יש לפנות לווטרינר.

איך לא כדאי להסיר קרציה?

  • לא לתפוס את הקרצייה באצבעות ולנסות לתלוש אותה – קרציות עלולות להיות מזוהמות במחוללי מחלות. לחיצה על הקרצייה הצמודה עדיין לחיה, עלולה לגרום לה “לדחוף” את הדם שהיה כבר במערכת העיכול שלה וייתכן והוא מזוהם , לפצע שבעור הכלב או החתול.
  • לא לשרוף את הקרצייה שעל הכלב או החתול באמצעות גפרור או מצית – חום פתאומי עלול לגרום לקרצייה לפאניקה ולהעברת דם ,ייתכן מזוהם, ממערכת העיכול שלה לכלב. בנוסף יש סיכוי רב שתגרמו לכלב או לחתול לכוויה (איזה חתול או כלב ישבו בשקט כשמקרבים אליהם אש?)
  • לא לנסות ל”חנוק” את הקרצייה באמצעות נפט, אצטון או כל חומר צורב אחר – קרציות נושמות דרך חורים יעודיים בצידי גופן. הן נושמות בין פעם אחת ל15 פעמים בשעה. למרות ששימוש בחומר מסוג זה אולי יגרום לקרצייה לשחרר את מלתעותיה, הוא כנראה גם יגרום לה גם לפאניקה ולהעברת דם שלה לחיה.

אם הכלב או החתול מכוסים בכמות רבה של קרציות, הם עלולים לחלות בקדחת הקרציות שהיא מחלה מסוכנת העוברת גם לבני אדם  לכן במקרים כאלה יש לקבל טיפול וטרינרי והנחיות להדברת הקרציות.

רוצים לקרוא עוד על קרציות? הנה הערך מויקיפדיה על קרציות

ומה עם פרעושים? הנה כאן

The information in this blog has been developed with our veterinarian and is designed to help educate pet parents. If you have questions or concerns about your pet's health or nutrition, please talk with your veterinarian.